Bye-bye, BancPost! Hello, ING!

… sau mai exact, despre cum am incetat sa fiu clienta BancPost si despre cum am devenit clienta ING!

… si, NU, nu este o postare platita si nici nu are legatura cu campania ING care se desfasoara in acest moment. Timingul este doar o coincidenta iar postarea reflecta alegerile mele persoanle.

BancPost a fost cel care m-a initiat in relatiile client-banca; prin 2000.. sau 2001, atunci cand am inceput sa imi incasez primele salarii. La vremea aceea nu a fost vorba despre o optiune personala. Conturile ni se creau prin intermediul celor de la „personal”; ei ne completau formularele, noi doar le semnam. Ei se ocupau de depunerea lor, tot de la ei ne ridicam si cardurile…  Pe vremea aceea nu exista online banking sau aplicatii pentru smartphone-uri; nu existau nici smartphone-uri…. Nici plati la comercianti prin POS-uri nu se prea faceau… Atunci nu aveam de ce sa fiu pretentioasa… A fost ok cat a fost…

Prin 2006 (sau 2007?) am abandonat BancPost-ul vrajita de BRD si mai apoi de UNICREDIT, ca sa revin la BancPost prin 2009; tot din cauza angajatorului meu de la acea vreme, care avea conventie de plata a salariilor numai cu BancPost. Atunci serviciile bancare mai avansasera ceva si incepusem sa fac plati online, sa folosesc carduri in starinatate, asa ca am optat pentru un cont curent cu un Mastercard atasat. Nu am primit ce am solicitat. Nu stiu din ce motive, au ales sa ignore formularul semnat si transmis de mine prin care solicitam emiterea unui Mastercard si mi-au emis un Visa Electron. Am incercat sa vorbesc cu cel care ma avea in portofoliu, dar nu se mai putea face nimic… Mi-am zis ca totusi nici Visa nu e atat de rau si am incercat sa ma descurc cu el… Nu am avut o relatie foarte buna in primii ani: nu era acceptat la unii comercianti din straintate, nu puteam face mai pe nicaieri plati online cu el, dar serviciile bancare au evoluat si micile neajunsuri s-au mai restrans…… totusi, asteptam cu nerabdare Noiembrie 2013, ca sa expire si sa pot intra in posesia mult doritului Mastercard…. dar in Septembrie, pe cand ma aflam in concediu in afara tarii, BancPostul m-a fericit si a facut astfel incat sa nu imi pot utiliza cardul. Naspa! Eram in concediu cu familia si fara acces la bani! Am avut totusi noroc ca am avut alte carduri la indemana, pe care le-am stors de tot ce mai aveau. Am supravietuit.

Poate ca supararea mea nu ar fi fost atat de mare daca cei de la relatii clienti nu m-ar fi flituit fara pic de compasiune pentru situatia mea, atunci cand i-am sunat din afara tarii pentru a le semnala „problema” mea.

Statornica din fire, la revenirea in tara am scris un mail directoarei agentiei la care aveam contul deschis si am solicitat ca la reemiterea cardului sa nu se mai ignore optiunea mea initiala pentru Mastercard. NU SE POATE! In momentul acela am vazut negru si mi-am adus aminte de toate inconvenientele pe care le-am avut in utilizarea Visa Electron-ului de la 2009 pana in prezent. Si nu au fost putine. Si mi-am adus aminte si de felul in care am fost tratata de angajatii din call center. Am pus piciorul in prag: Mastercard sau nimic!

Probabil ca au crezut ca glumesc… am schimbat mailuri si am vorbit la telefon cca o saptamana…. pana cand am fost sunata de directoarea agentiei care mi-a comunicat ca a gasit o solutie pentru mine, ca imi va transmite un singur formular precompletat pe care va trebui sa il semnez si sa il returnez prin e-mail. In naivitatea mea, am fost fericita. Fericita ca imi aratau ca vechii clienti conteaza pentru ei. Ba chiar m-am simtit victorioasa… doar urma sa obtin ce imi doream. Bucuria mea a durat numai o zi. In ziua urmatoare celei in care le-am trimis documentul semnat pe mail am primit spre semnare o noua cerere de emitere de card si inca un alt document, pe care trebuia sa le completez si pe care trebuia sa le predau in original unui angajat al bancii. M-a deranjat ca am fost mintita! Fara pic de rusine… si cand le-am spus asta au incercat sa o dea la intors…. am dat reply la mail multumindu-le pentru colaborare si anuntandu-i ca nu sunt dispusa sa imi sacrific o zi de concediu (agentiile lor au program numai de la 9 la 17) pentru formalitati menite sa indrepre o gresala a angajatilor lor. Nu m-au crezut. Au insistat cu telefoane inca 3 zile dupa aceea, desi i-am anuntat clar ca am devenit clientul altei banci si ca nu mai sunt interesata sa colaborez cu ei. M-a deranjat insistenta lor si faptul ca nu intelegeau ca nu e ok sa iti minti clientii. .. intr-un final ne-am despartit fara resentimente, dar acesta este meritul personal al directoarei agentiei….

Alegerea noului furnizor de servicii bancare a fost usoara. De data aceasta, angajatorul mi-a oferit 4 optiuni, dar una dintre ele pica din start. Nici BCR-ul nu l-am considerat o optiune viabila, desi au o aplicatie destul de ok… nu a fost chimie. Ramaneau in cursa Raiffeisen si ING. A castigat ING-ul, desi regret reteaua de bancomate a Raiffesen-ului, iubesc maxim homebanking-ul, selfbanking-ul si aplicatia pentru smartphone a celor de la ING.

Si am ales (si am si primit) Mastercard. Varianta contactless, care imi place tare. E misto sa faci plati contactless. Salveaza timp.

… dar am un mic regret: eu nu am primit urechi… si nici cana cu Mickey si Minne, asa cum am primit colegii mei care si-au facut carduri la fix doua saptamani dupa mine, atunci cand reprezentantii ING au venit la firma noastra sa colecteze cererile noi de creare carduri Mastercard Contactless. 🙁 … DAR, am mult doritul Mastercard; care mai e si contactless pe deasupra!

Articole pe aceeasi tema

9 comentarii

  1. Nu am folosit serviciile Banc Post niciodata
    Iar cu INGul -am o asigurare buna acolo, sper sa nu ajung s-o folosesc dar idee e ca la „analizat” diverse ma pot prezenta oricand. De platit, platesc destul 🙂

  2. Nu il vor egala, stai linistita. Sunt foarte ok, dar au tot coborat dobanda la contul curent, imi dadeau doar 6 lei pe luna din cumparaturi (de fapt facturi utilitati) si peste astea (care sunt aspecte comerciale) s-au comportat oribil in momentul in care au desfasurat o campanie de actualizare date personale in conditiile in care, dupa ce ca m-au plimbat pe drmurui si au trimis scrisori acasa catre nevasta-mea ca un fel de para de gradinita am realizat ca de fapt ei pierdusera niste chestii…
    In rest au fost foarte ok…foarte foarte…

    Acum sunt la o banca care imi da 2% din tot ce cumpar in magazine haine, incaltaminte, hypermarketusi si supermarketuri si benzinarii ceea ce duce la un castig in portofel, dupa ce scad taxele, de aproximativ 50-70 de lei in medie…

    Nu imi place ca este austriaca si am o experienta nefasta cu aceste banci insa…

  3. Noi am plecat de la ing deşi eram fan . Dar si-au bătut joc de mine,aşa ca am plecat la citi. Si acum am ajuns la Raiffeisen, si deşi nu vroiam la austrieci pana la urmă sunt uimit de o anumită versatilitate a sistemului.

    1. sa fiu atenta la ceva anume in relatia cu ei? .. nu strica niste tips&tricks. 😉
      Imi pare rau ca te-au dezamagit si sper sa nu iti calc pe urme.. desi nu stiu ce anume s-ar putea intampla pentru a egala tratamentul primit de la BancPost…

  4. Noi avem cardurile la Banca Transilvania. Nu avem mastercard, doar Visa, dar suntem f multumiti. Cand am fost in Ungaria, am facut cumparaturile direct cu cardul, fara probleme, iar cand am venit in tara am constatat ca ne facuse schimbul valuntar mult mai avantajos decat la orice alta casa.
    O cana cu Minnie mi-ar placea si mie :)))))

    1. chiar sunt frumoase canile alea. Zau ca mi-ar sta bine cafeaua in ea! 🙂 … si eu am facut cumparaturi in afara tarii inainte… dar concediul de anul acesta a fost cu ghinion. 🙁 E nasol sa nu ai acces la bani si sa nu fi in tara….